Nytt kurs: Er du klar for å lære mer om barns følelser og behov?

«Forstå meg, møt meg og støtt meg». Familieterapeutene i Lier kommune ønsker velkommen til et kurs for alle som har omsorg for eller jobber med barn.

Hvordan kan du utvide forståelsen din for barns følelser, hvilke behov barnet kommuniserer med følelsene sine og hvordan du som voksen kan medvirke til trivsel og positiv utvikling i samspill med barnet?

Åpent for alle

Tre ettermiddager med en måneds mellomrom frem mot jul har du mulighet til å følge Lier kommunes introkurs «barn og følelser», som hjelper deg med å finne svar spørsmålet over. Kurset, som har undertittelen «forstå meg, møt meg og støtt meg», henvender seg til alle voksne med ansvar, rolle og arena og som har interesse for temaet.

Kurset vil primært ha fokus på de yngste barna og frem til ungdomsalder, men vil også kunne være overførbart og nyttig for voksne som har omsorg for ungdom.

De viktigste temaene som kurset berører er grunnfølelser, følelsers funksjon, utviklingsstøtte og samspill, brudd og reparasjon, validering og konkrete verktøy for utviklingsstøttende samspill, ifølge kurslederne Pernille Malene Elvebredd og Mona Kristiansen. De jobber i Lier kommune som henholdsvis psykolog/familieterapeut og psykologspesialist for barn og ungdom/familieterapeut.

Praktisk informasjon

Første kursdag var allerede i september, mens de neste mulighetene fordeler seg slik, alle med tidspunktet 14.00 til 15.30:

• Tirsdag 13. oktober
  • Tirsdag 10. november
  • Tirsdag 8. desember

Dette er et rullerende kurs, så det er samme agenda hver gang. Mulighetene er derfor gode for at du finner en dato som passer en gang før jul. Kursene holdes av nevnte Elvebredd og Kristiansen, og finner sted i tredje etasje i Fosskvartalet i Lierbyen sentrum.

Av hensyn til smittevern er maks antall påmeldte per gang satt til 20 personer. Påmelding skjer via Lier kommunes kursportal. Her vil du til enhver tid kunne se hvor mange plasser som er tilgjengelige. Dermed er det anledning til å melde seg på helt opp mot undervisningsstart.

Kontakt

Spørsmål om arrangementet rettes til Lierbyen helsestasjon på telefon 32 22 77 30 eller direkte til kursholderne:

Pernille Malene Elvebredd: 475 16 344
Mona Kristiansen: 901 52 878