På søndag er det TV-aksjon igjen

Søndag 23. oktober er det klart for årets TV-aksjon til inntekt for Leger uten grenser. Du kan bidra ved å melde deg som bøssebærer eller ta godt imot de som kommer med bøsse på døren din.

I år samler TV-aksjonen inn penger til Leger uten grenser og deres arbeid med å gi livreddende helsehjelp og medisiner til de som trenger det mest. Årets aksjon skal bidra til å forebygge epidemier og behandle kjente og ukjente sykdommer i fire land: Bangladesh, Den sentralafrikanske republikk, Den demokratiske republikken Kongo og Sierra Leone.

Lier kommune bidrar ved å gi én krone per innbygger.

Her kan du lese mer om TV-aksjonen

– Viktig formål

Som tidligere år skal ordfører Gunn Cecilie Ringdal delta på en ringedugnad til næringslivet. Hun opplevde stor giverglede i fjor, og håper bedriftene har noe å bidra med også i år.

– Leger uten grenser er et viktig formål og TV-aksjonen gir en mulighet til å bidra ut i verden, sier hun.

Hun tror også liungene vil ta imot bøssebærerne som kommer på døra på søndag med glede.

Vil du bli bøssebærer?

Det offisielle tidspunktet for bøssebæring er mellom klokken 16.00 - 18.00 søndag.

Trykk her for å melde deg som bøssebærer