Lier signerte medlemsavtale med Ungt Entreprenørskap

Lier-ordfører Gunn Cecilie Ringdal kunne ta Erlend Eggen i Ungt Entreprenørskap i hånden etter avtalesigneringen.
Lier kommune har nå signert avtale om medlemskap med Ungt Entreprenørskap i Buskerud.

Ungt Entreprenørskap (UE) er en ideell, landsomfattende organisasjon som i samspill med utdanningssystemet, næringslivet og andre aktører jobber for å utvikle barn og unges kreativitet, skaperglede og tro på seg selv.

Flere kommuner satser på entreprenørskapsopplæring, og det siste året har flere nye kommuner tegnet medlemskap, og på den måten formalisert samarbeidet med Ungt Entreprenørskap i Buskerud.

Grønt lys fra Lier

Like før jul ga kommunestyret i Lier grønt lys for at kommunen kan tegne medlemskap i Ungt Entreprenørskap.

Tirsdag 9. januar var finalegruppene i årets Innovation Camp samlet på papirbredden i Drammen. Dette var en forberedelse til den styre fylkesfinalen for elevbedrifter som skal skje samme sted 13. februar.

Med finaleelevene som vitner undertegnet ordfører Gunn Cecilie Ringdal den nye medlemskapsavtalen mellom Lier kommune og Ungt Entreprenørskap Buskerud.

- Velkommen til UE

- Det var ekstra hyggelig at vi kunne få til signeringen av medlemskapsavtalen her i dag Velkommen til Lier kommune som medlem, sa Erlend Eggen, daglig leder i Ungt Entreprenørskap i Buskerud.

Gunn Cecilie Ringdal er glad for at Lier kommune nå er fullverdig medlem i Ungt Entreprenørskap.

- Dette er en viktig del av vårt arbeid for å støtte nye jobbskapere i Lier. Vi ønsker å oppmuntre unge mennesker til å være innovative og jobbe med de gode ideene. Det er viktig for oss som kommune å støtte opp under dette viktige arbeidet, sa Gunn Cecilie Ringdal under avtalesigneringen.

Erlend Eggen i Ungt Entreprenørskap, Fredrik Berg, Tom Erik Isaksen, Markus Sveaas, Max Eiken og ordfører Gunn Cecilie Ringdal.

Spente finalister

Blant finalistene i Innovation Camp fant vi fire representanter fra Lierbyen skole i Lier.

Gjengen fra 9. trinn jobber med å utvikle appen Wivid – som skal hjelpe folk å samle alle identifikasjonspapirer i en og samme app. Det kan være førerkort, bankkort, pass og lignende. Dette er en egenutviklet idé som elevene har stor tro på, og som de gleder seg til å presentere under fylkesfinalen på Papirbredden.

De fikk møte Lier-ordfører Gunn Cecilie Ringdal tirsdag, og kunne ivrig fortelle henne om app-ideen sin.

- Det blir utrolig spennende å få lov til å være med på finalearrangementet. Vi har lært mye av prosessen – og det har vært nyttig å møte andre elever fra andre skoler, forteller 14-åringene Fredrik Berg, Tom Erik Isaksen, Markus Sveaas og Max Eiken.

Lier kommune ønsker gründerspirene fra Lierbyen skole lykke til!

Les mer om Lierlaben