Kommunalsjef i Lier blir generalsekretær i Epilepsiforbundet

Kommunalsjef for velferd i Lier kommune, Sissel Haavaag, har fått ny jobb. Hun starter som generalsekretær i Epilepsiforbundet i august.

Sissel Karin Haavaag har jobbet i Lier kommune i fire år, som fagsjef og som kommunalsjef for velferdsområdet.

- Sissel har vært en viktig ressurs, så det er synd å ikke ha henne med videre. Jeg unner henne selvfølgelig nye utfordringer selv om hun vil bli savnet her i kommunen, sier rådmann Bente Gravdal i Lier kommune.

Lyser ikke ut stilling

For å sikre kontinuitet i prosesser på velferdsområdet, vil rådmann Bente Gravdal foreløpig ikke lyse ut stillingen til Haavaag.

- Fagområdet til Sissel vil foreløpig deles på kommunalsjefene for oppvekst og helse og omsorg. Kommunalsjefene Kari Ann Dale og Hanne Stubberud er allerede tett på prosessene vi er i gang med på velferdsområdet, noe som vil være en stor fordel, sier rådmannen.

- Glad og vemodig

Som generalsekretær i Epilepsiforbundet venter en ny arbeidshverdag for Haavaag i Oslo.

- Jeg gleder meg til nye utfordringer, men det er selvfølgelig også vemodig å skulle si takk for meg til alle her i Lier. Årene i Lier har vært spennende, utfordrende, og ikke minst preget av samarbeid med masse dyktige folk, sier Sissel Haavaag.