Søker ungdomsskoleelever til sommerjobb på Fosshagen

Går du på ungdomsskolen og har lyst på sommerjobb som trivselsassistent på Fosshagen? Da må du søke nå!

Vi har behov for flere ungdommer som vil ha sommerjobb ved Fosshagen ressurssenter i uke 30, 31 og 32. I denne jobben er det viktig at du er en person som eldre lett blir trygg på og får tillit til. Du må være arbeidsom, ærlig og pålitelig. Du må like å være sammen med eldre, være hyggelig og imøtekommende. Du må også kunne ta ansvar og initiativ, og kunne lede aktiviteter. I tillegg må du kunne vise omsorg og hjelpe hvis det er eldre som faller utenfor aktiviteten eller av andre årsaker trenger en trygg person å gå til.

Forslag til aktiviteter kan være: sang, musikk, interaktiv sykkeltur, minigolf, «hygge i hagen», bingo eller lesestunder.

Dette er en god mulighet for deg som ønsker en jobb der du får læring, samhold og glede. Det legges vekt på at du skal oppleve mestring, felleskap, glede for egen del og bidra til det samme for de eldre. Opplevelser som bidrar til fysisk og psykisk helsefremmende aktivitet vil være fokus.

Det vektlegges at du får ta del i arbeidsfellesskap og får nye venner. Det vil være felles opplæring og veiledning med vekt på godt fellesskap og gode opplevelser.

Dersom du får tilbud om jobben får du delta på aktivitetslederkurs i regi av Siw Aida, som er aktivitør ved Fosshagen.

Sommerjobb på Fosshagen er en aktivitet i sommerskoletilbudet til de eldste elevene i lierskolen, og forankres i faget «Innsats for andre». Du trenger ikke ha dette valgfaget for å søke.

Dersom du ønsker sommerjobb på Fosshagen, sender du en søknad hvor du kort beskriver din motivasjonen for å søke og hva du tenker du kan bidra med inn i aktiviteter for eldre. Kanskje du har noen spesielle interesser eller talenter? Send også med en CV og skriv om du ønsker sommerjobb kun i en av de aktuelle ukene, eller alle tre ukene. Skriv også hvilken skole du går på.

Søknad og CV sendes til: sommerskolen@lier.kommune.no

Søknadsfrist: 24. mai

Relevante søkere vil bli innkalt til intervju med aktivitør Siw Aida (Mobil: 924 53 232) og helsesykepleier/koordinator helse for sommerskolen Kristin K. Sveaas (Mobil: 409 13 103). Ring oss gjerne hvis det er noe du lurer på.

Vi ser fram til å høre fra deg!