Søker ungdom til sommerjobb med trafikksikkerhet

Går du i 9.-10. trinn eller første vgs i Lier og ønsker du deg en sommerjobb hvor du kan motivere og inspirere andre? Da kan du søke på jobben som trafikk- og hjertesoneambassadør. Søknadsfrist er 2.juni 2023.

Annonsen ble endret 25. mai 2023. Søknadsfrist ble utsatt til 2. juni.

Høsten 2022 startet Lier kommune etablering av hjertesoner ved skoler i Lier. Hjertesone skal gjøre det enklere og tryggere å gå eller sykle til skolen.

Hvis du er en ungdom på 9.-10. trinn ved en av Liers ungdomsskoler eller første videregående kan du søke en sommerjobb som bidrar i dette arbeidet.

Trafikk-klubb for barn på SFO

Stillingen er trafikk- og hjertesoneambassadør, og har som hovedoppgave å motivere og inspirere til bruk av aktiv transport (gå og sykle m.m) til og fra skolen og SFO. Du vil få opplæring og videre gjennomføre Trafikk-klubb for SFO-barn.

Arbeidet vil foregå på denne måten:

Opplæring: 23. juni
Gjennomføring av Trafikk-klubb: 26.-28. juni
Totalt: 16 timer fordelt på fire dager

Søknadsfrist 19. mai 2023.

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

• Du må være elev ved en av ungdomsskolene i Lier og gå på 9. eller 10. trinn skoleåret 2022/2023. 10. trinnselever vil prioriteres ved stor interesse.
  • Du må være en person som barn lett blir trygg på og får tillit til, like å jobbe med barn, være utadvendt og imøtekommende.
  • Du må være arbeidsom, ærlig og pålitelig, kunne ta ansvar og lede aktiviteter.
  • Du må kunne vise omsorg og hjelpe hvis det er barn som faller utenfor aktiviteten/leken eller av andre årsaker trenger en trygg person å gå til.

Her kan du lese mer om stillingen

Slik søker du

Dersom du ønsker sommerjobb i SFO som trafikk- og hjertesoneambassadør sender du en søknad hvor du kort beskriver din motivasjon for å søke og hva som gjør at vi bør velge deg som trafikk- og hjertesoneambassadør. Send også med en CV og hvilken ungdomsskole du går på.

Søknad og CV sendes til: hjertesone@lier.kommune.no

Vi ser fram til å høre fra deg.

Har du spørsmål om sommerjobben?

Rune Drangsland, avdelingsleder
E-post: rune.drangsland@lier.kommune.no