Nå planlegger vi tidenes første sommerskole i Lier

Styringsgruppa for sommerskolen 2021: Fra venstre: Gunn Cecilie Ringdal, Ingeborg Rivelsrud, Live Brekke, Frøydis Rui-Rahman, Vibeke Ortun og Kari-Ann Dale.
Utdanningsdirektoratet har tildelt Lier kommune 3,2 millioner kroner til å arrangere tidenes første sommerskole for barn og unge i Lier i ukene 25 til 34.

Etter å ha søkt om tilskudd er Lier kommune en av 227 kommuner som nå får midler til å arrangere sommerskole. Det synes folkehelsekoordinator i Lier kommune, Live Brekke, er helt fantastisk:

- Dette blir så bra! Vi har allerede mange gode og spennende tanker på bordet og ser bare muligheter for sommeren.

Variert og tverrfaglig

En prosjektgruppe bestående av krefter fra skole, helse og kultur har blitt trommet sammen under ledelse av Brekke, og er allerede inne i sin fjerde uke med planlegging.

- Vi jobber for å lage en sommerskole som skal gi barn og unge følelsen av mestring, gjennom spennende opplevelser med faglig påfyll, forteller Brekke.

Selv om mye bare er på tegnebordet foreløpig, er det klart at temaene kommer til å spenne vidt. Det blir tilbud innen både idrett, teater, dans, musikk, realfag og språk.

Mer informasjon kommer

Planleggingen av tidenes første sommerskole i Lier fortsetter med full fart i maskinen, og Lier kommune og Lieropplevelser (kommunens avdeling for kultur, idrett og friluftsliv) vil informere fortløpende om påmelding og annet. I mellomtiden kan du lese mer om sommerskolen her.