Stadig flere bruker Lierlaben

Hans Olaf Heslien og Kristine Beate Tande DeLemos er brukere av Lierlaben i Lierbyen.
Lager gründeraften en gang i måneden.

Lierlaben ble åpnet i Meierigården i januar i år.

Lier kommune spurte gründere i kommunen hva de ønsket seg for å drive gründervirksomheten sin. Svaret var: Et sted å være. Dermed svingte kommunen seg rundt og sammen med Lier Næringsråd og POB pusset de opp det som er blitt Lierlaben, som ble åpnet av ordfører Gunn Cecilie Ringdal i begynnelsen av 2018.

Kontor og gratis wifi

Her er det åtte kontorplasser og et møterom med storskjerm og gratis wifi. Lier kommune stiller lokalene til fri disposisjon uten kostnader for gründerne, men det er brukerne selv om må skape liv i lokalene.

Den ballen har brukerne tatt steg for steg. De siste månedene har det begynt å bli liv i Lierlaben.

- Det er gründere som booker seg inn for å låne kontorplass på individuell basis, vi har organiserte jobbedager hver tredjeuke – og vi kjører en gründeraften en kveld hver måned med et faglig tema. For hvert arrangement så er det økt interesse for bruken av Lierlaben. Dette er en flott anledning og arena for nettverksbygging. Alle som enten driver en egen bedrift, eller har tenkt å starte en bedrift og har tilknytning til Lier, ønskes velkommen til Lierlaben, sier Hans Olaf Heslien, som selv er en aktiv bruker av Lierlaben.

Gründeraften hver måned

2018 er et prøveprosjekt for Lierlaben. Nå skal ordningen evalueres.

- Det er opp til oss brukerne å utnytte lokalet, gjennom Lierlaben skape økt gründervirksomhet, gode ideer, motivere hverandre. Her kan vi også bli oppdatert på faglige tema og lære av hverandres erfaringer på godt og vondt, sier Heslien

Allerede torsdag 25. oktober klokken 19.00 er det gründeraften på Lierlaben.

Denne gangen er tema for kvelden: Å skrive en god forretningplan. Arrangementene på Lierlaben er gratis.