Tilskuddsordning for mangfold og inkludering

Frivillige lag og organisasjoner, kommunale fritidsklubber og ungdomshus kan nå søke på en ny tilskuddsordning. Ordningen skal bidra til økt mangfold og inkludering for barn og unge gjennom idrett og fysisk aktivitet. Søknadsfristen er 13.juni klokken 13.00.

Lotteri- og stiftelsestilsynet forvalter en ny tilskuddsordning som skal legge til rette for økt deltakelse i idrett og fysisk aktivitet for alle barn og unge. Det kan gis tilskudd til prosjekter eller engangsutgifter.

Hvem kan søke?

Frivillige lag og organisasjoner, kommunale fritidsklubber og ungdomshus kan søke tilskudd. Idrett og fysisk aktivitet kan være både organisert idrett og egenorganisert idrett og fysisk aktivitet, som for eksempel friluftsliv.

Hva kan det søkes tilskudd til?

Tiltakene eller prosjektene må rette seg mot en eller flere av disse målgruppene:

• Barn og ungdom fra 6-19 år i familier med vedvarende lavinntekt.
  • Jenter med minoritetsbakgrunn fra 6 til 19 år, og jenter fra 6 til 19 år generelt i sammenhenger der jenter er underrepresentert eller opplever særskilte barrierer.
  • Personer med funksjonsnedsetting. Denne målgruppen er ikke aldersavgrenset.
  • Nåværende og framtidige unge ledere og trenere, opp til 26 år, som er jenter/kvinner, personer med funksjonsnedsetting eller personer med minoritetsbakgrunn.

Søknadsfrist

Det er åpnet for søknader og søknadsfristen er 13.juni klokken 13.00.

Her kan du søke om tilskudd og finne mer informasjon om tilskuddsordningen