Treningsgruppe for personer med Parkinson

25.mars starter vi opp en treningsgruppe for deg som har Parkinson. Målet er å bremse symptomene, slik at hverdagen kan bli bedre og enklere å mestre. Påmeldingsfrist er 17.mars.

Parkinsons sykdom er en sykdom hvor nervecellene i det sentrale nervesystemet gradvis brytes ned. Parkinson rammer begge kjønn og sykdomsutviklingene og symptomene varierer fra person til person. Ofte er de motoriske symptomene langsomme bevegelser, skjelving, stivhet og svekket balanse.

Det finnes i dag ingen kur mot sykdommen, men man kan påvirke hvordan den kjennes på kroppen. Med trening og aktivitet blir man i bedre stand til å mestre utfordingene i hverdagen, og livskvaliteten blir generelt høyere, skriver Norges Parkinsonforbud på deres nettside.

Tid og sted

Treningssamlingene vil foregå hver fredag klokken 11.00-12.00 i tolv uker. Gruppen ledes av fysioterapeuter ansatt i Lier kommune.

Første samling er fredag 25.mars med forbehold om nok påmeldte. Treningene finner sted i treningshallen i første etasje på Fosshagen i  Fossveien 29.

Transport kan skaffes fra pasientreiser ved behov (her gjelder egenandel inntil frikort).

Påmelding

Du kan melde deg på treningsgruppen hvis du har selvstendig gangfunksjon og er selvstendig i forflytning, med eller uten ganghjelpemiddel. Påmelding til fysioterapeut Britt Lovise Eide Johansen på telefon 97 62 90 91 eller e-post blej@lier.kommune.no.

Tilbudet koster 600 kroner og faktureres i etterkant av oppstart. Påmeldingsfrist 17.mars.

Velkommen!