Vaksinasjon også på Kristi himmelfartsdag

I uke 19 er det vaksinering i Hegghallen onsdag 12. mai og torsdag 13. mai. - Det betyr at det også er vaksinering på Kristi himmelfartsdag, sier Heidi Kristin Ringstad, prosjektleder for vaksinasjonsprogrammet i Lier.

Vi har mottatt en del henvendelser om det stemmer at det er vaksinering i Lier på Kristi himmelfartsdag. Det gjør det.

Neste uke er det vaksinering i Hegghallen onsdag 12. mai og torsdag 13. mai. Det betyr at det også er vaksinering på Kristi himmelfartsdag.

- Det henger sammen med antall vaksinedoser Lier kommune mottar neste uke, og hensynet til intervallene for når vaksinene skal settes, opplyser Heidi Kristin Ringstad, prosjektledet for vaksinasjonsprogrammet i Lier.

Disse gruppene vaksineres nå

Per 7. mai 2021 er det satt totalt 8775 doser i Lier. I uke 18 skal det settes ca. 850 doser i Lier. Vi fortsetter å vaksinere personer med underliggende sykdommer i gruppene 6 og 7, med noe etterslep fra gruppe 4 og 5.

- Vi jobber oss fortløpende nedover listen over prioriterte grupper. Det er viktig å huske på at det alltid vil være etterslep fra foregående grupper. Og har du ikke fått innkalling til uke 19, så er det ikke din tur denne gangen. Vi har gode prosesser for å sikre at din prioritet blir ivaretatt, sier Heidi Kristin Ringstad.

Hun understreker at det er viktig at liungene bekrefter timen de har fått når innkallingen kommer i helsenorge.no, og at de møter opp på den timen de har fått.

helsenorge.no kan du velge om du vil varsles på SMS, e-post eller begge deler, samt hva du skal varsles om. Logg inn på helsenorge.no og gå til din kontaktinformasjon for å velge hvordan du vil varsles.

Dette er de medisinske risikogruppene

Gruppe 4: Alder 65-74 år og samtidig personer mellom 18-64 år med sykdommer/tilstander med høy risiko for alvorlig forløp (merket med * i denne listen over risikogrupper)

Gruppe 5: Personer med underliggende sykdommer/tilstander i alder 55-64 år

Gruppe 6: Personer med underliggende sykdommer/tilstander i alder 45-54 år