Vil du være valgmedarbeider under stortings- og sametingsvalget i år?

Lier kommune søker valgmedarbeidere til å arbeide med gjennomføringen av stortings- og sametingsvalget 2021.

Som valgmedarbeider jobber du enten i forhåndsstemmeperioden fra 10. august til 10. september, på valgdagen 13. september, eller begge deler. I søknadsskjemaet kan du krysse av for hva du ønsker. Her kan du også krysse av for om du kan jobbe dag, kveld og helg.

Les mer om stortings- og sametingsvalget 2021.

Kvalifikasjoner

Vi søker valgmedarbeidere som ønsker å bidra med ulike oppgaver i valget til høsten. Vi ser etter deg som har disse kvalifikasjonene:

·        Personer mellom 16 – 70 år

·        Personer som er strukturerte

·        Personer som behersker PC på en god måte

Dersom du ønsker å arbeide som valgmedarbeider i forhåndsstemmeperioden vil det være en fordel at du er tilgjengelig til å påta deg vakter hele forhåndsstemmeperioden.

Hvor kan jeg jobbe som valgmedarbeider?

I forhåndsstemmeperioden vil du jobbe ved disse stedene:

Spar Holsfjorden
Coop Extra Tranby
Kiwi Gullaug
Coop Extra Heggtoppen
Rema 1000 Lierstranda
Liertoppen kjøpesenter

I Lier har vi ti lokaler på selve valgdagen:

Høvikhallen
Egge skole
Oddevall gymsal
Syllinghallen
Nordal skole
Tranbyhallen
Heiahallen
Gullaug gymsal
Hennummarka gymsal
Hegghallen

Ambulerende / hjemmestemming

Dette er et tilbud for velgere som ikke har anledning til å oppsøke et valglokale. Valgmedarbeidere drar til innbyggere i Lier kommune og mottar stemme til valget der velgeren oppholder seg. Dette tilbudet gis i forhåndsstemmeperioden, i helgen før valgdagen og på valgdagen. Valgmedarbeidere som søker arbeid med ambulerende / hjemmestemming vil få nødvendig opplæring i smittevern.

Søknadsskjema og søknadsfrist

Søknadsskjema

Søknadsfrist: 20. juni 2021.

Opplæring og lønn

Som valgmedarbeider vil du få god opplæring i de oppgaver du skal utføre. Det skal gjøre deg trygg i den jobben du får ansvar for i valggjennomføringen.

Smittevern vil bli ivaretatt i alle ledd i valggjennomføringen etter nasjonale og lokale retningslinjer. Alle vil få ekstra opplæring i nødvendig smittevern og skal følge egen veileder for smittevern i valggjennomføringen.

Alle som arbeider som valgmedarbeidere vil bli lønnet etter kommunens gjeldene avtaleverk.

Kontaktinformasjon

Har du spørsmål eller noe du lurer på, kan du ta kontakt med valgadministrasjonen i Lier kommune på e-post: valg@lier.kommune.no

Eventuelt kan du kontakte valgansvarlig i Lier kommune Maren Charlotte Kvalsund, telefon: 32 22 01 08.