Vannmåleravlesning for 2. termin 2022

Nå er det tid for å lese av vannmåleren for perioden mai - august 2022. Fredag 19. august sender vi ut en SMS til innbyggere som har avlesning via mobiltelefonen.

Innbyggerne vil senere motta en faktura fra Lier vei, vann og avløp KF for forbruket for den nevnte perioden. Denne fakturaen har forfall 25. oktober 2022.

Tre måter å lese av vannmåler

Vannmålerstanden meldes inn til kommunen på en av følgende måter:

1. Hvis du får varsel om avlesning på SMS, skal du kun svare på denne med din målerstand.

Les mer om avlesning via SMS

2. Et fåtall liunger får målekort via digipost. Du må logge inn på en egen nettside som står på kortet for å registrere din målestand. Det står mer informasjon på målekortet om hvordan du gjør dette.

3.  Innbyggere med vannmålere som er fjernavlest skal ikke foreta seg noe. Du vil se ditt forbruk på din faktura.

Hva skjer hvis du ikke leser av måleren?

Hvis du ikke leser av en selvavlest vannmåler innenfor avlesingsperioden, vil Lier vei, vann og avløp KF beregne forbruket ditt basert på tidligere registrerte forbruk. Dette kaller vi stipulert vannforbruk.

Ved gjentatte stipuleringer kan kommunen foreta befaring og avlesning av vannmåleren. Det vil bli fakturert et eget gebyr for dette arbeidet.

Kontakt oss

Har du spørsmål, ta kontakt med oss på e-post  postmottak@lier.kommune.no eller ring oss på 32 22 55 50.