Bytter navn til psykisk helse og rus

Det som tidligere var kjent som mangfold og mestring i Lier kommune, heter nå psykisk helse og rus.

Bakgrunnen for navnebyttet er blant annet en endring i organisasjonen. Tidligere lå psykisk helse og rus under samme virksomhet som frisklivssentralen og flyktningtjenesten. Nå er disse separert, og psykisk helse og rus har derfor byttet navn.

– Før het vi mangfold og mestring. Det nye navnet er mer presist og sier mer om hva slags tjenester vi faktisk tilbyr, sier Carl Thomas Skalleberg, virksomhetsleder for psykisk helse og rus.

Mange tilbud

Virksomheten psykisk helse og rus har flere tilbud. I tillegg til botiltak på Heggtoppen og Vestsideveien 100, finnes det blant annet dagtilbud, drop-in, Ungdomshjelpa og 12-trinns rusbehandling.

Her ser du fullstendig oversikt over tilbudene inne pyskisk helse og rus

I tillegg finnes det mange kurs for innbyggere, blant annet i søvn- og angstmestring.

Se oversikt over kurs i Lier kommunes kursportal