Kan få koronavaksine på apotek

Fra venstre: apoteker Adelina Ademi, farmasøyt Golpar Gholizadehshirdarreh og apotektekniker Smia Anwar ved Apotek 1 Liertoppen.
Fra 1. februar 2023 kan liunger over 12 år ta koronavaksinen hos Apotek 1 på Liertoppen. Dette kommer i tillegg til kommunens vaksinetilbud i Lierbyen.

Apotek 1 i bygg B på Liertoppen vil fra 1. februar i år tilby koronavaksine i åpningstiden. Det vil si mandag - fredag fra klokken 10.00 - 21.00 og lørdag fra klokken 10.00 - 18.00.

NB! Apoteket kan kun vaksinere personer som har fylt 12 år. For koronavaksine til barn under 12 år må man benytte Lier kommunens vaksinetilbud. Se mer informasjon i bunn av artikkelen.

Bestill time via helseboka

Liunger som vil bestille vaksinetime ved Apotek 1 på Liertoppen skal gjøre dette via Helseboka (aktiveres 1. februar 2023):

Bestille koronavaksine hos Apotek 1 via Helseboka

Fra 7. februar blir det også et drop in-tilbud på tirsdager mellom klokken 10.00 - 20.00.

Vaksinen er gratis, og apoteket vil i likhet med Lier kommune tilby vaksiner fra Moderna og Pfizer. Apoteket har tilgang til vaksineregisteret som viser hvilke koronavaksiner liungene har fått tidligere.

Kommunens vaksinetilbud i Lierbyen

Tilbudet om koronavaksinering ved Apotek 1 på Liertoppen kommer i tillegg til kommunens koronavaksinetilbud i Lierbyen.

Ved Lierlegene i Lierbyen tilbyr kommunen vaksinasjon tirsdager og torsdager, og liungene bestiller selv time via helsenorge.no.

Bestille koronavaksine hos Lierlegene via helsenorge.no

Her kan du lese mer om koronavaksinasjonsprogrammet i Lier kommune