Her får Inger (92) Liers første koronavaksine

Fag- og utviklingsansvarlig Katrine Buun Lyngås gir Inger Johanne Unhjem første dose av koronavaksinen. Om tre uker settes en siste, tilsvarende dose.
To timer etter at Lier mottok sine første koronavaksiner, ble Inger Johanne Unhjem (92) kommunens første innbygger som fikk den etterlengtede vaksinen.

- Var det så fort gjort?

Et lite stikk i armen, og så var den første av to doser av koronavaksinen satt. Beboer på Liertun sykehjem, Inger Johanne Unhjem (92), fikk den første av 75 doser som i dag fordeles på sykehjemmene Liertun, Nøstehagen og Villa Skaar avdeling Frogner og Sylling.

Ordfører Gunn Cecilie Ringdal, som var tilstede på Liertun, kalte det en historisk dag:

- Endelig er vi i gang, dette har vi ventet på. Nå settes vaksinene fortløpende etter hvert som flere og flere vaksiner blir levert til Lier.

Koronavaksinering Liertun 050120 (1).jpg

Takket være et grundig forarbeid med logistikk, personell og opplæring, gikk det fort i alle ledd når den første transporten kom til Lier i morgentimene. Alt fra sentralmottak, utkjøring og vaksineblanding stod klare, og dermed gikk det bare to timer til den første sprøyten var satt.

Tirsdag 5. januar klokken 09.58 ble det historiske tidspunktet for det vi alle håper blir vendepunktet i pandemien.

5. januar sender Lier kommune brev til alle innbyggere med informasjon om hvordan vaksineringen i Lier vil foregå. På kommunes nettsider kan du holde deg oppdatert om koronavaksinasjonsprogrammet i Lier.