470 nominerte - Martin får Drømmestipendet

Martin Raev (25) fra Lier var en av 470 nominerte til årets drømmestipend. 1. februar ble det klart at han er en av femti vinnere.

Drømmestipendet er en stipendordning for unge kunst- og kulturutøvere mellom 18 og 25 år. Hvert år mottar 50 ungdommer stipendet på 30.000 kroner.

Denne gangen var det 470 nominerte fra hele landet - tre av dem fra Lier.

Her kan du lese om de nominerte liungene

1. februar ble listen over de femti stipendmottakerene offentliggjort, og Martin Raev fra Lier er en av vinnerne.

Han ble nominert i kategorien musikk.

Raev beskriver drømmen sin på nettsiden til Drømmestipendet:

– Jeg drømmer om muligheten til å investere mest mulig av meg selv til det å fremføre og skape musikk, for så å få flere og flere folk med på laget underveis. Hvem vet, kanskje en dag er jeg den som kan være mentor for noen og inspirere neste generasjons store musikere? På kortere sikt planlegger jeg flere innspillinger med mine prosjekter, mer komposisjon og flere konserter i løpet av 2022 og 2023.

Raev bor for tiden i Kristiansand hvor han studerer en utøvende master i rytmisk piano.