Ny deltakerrekord for Frisklivsmarsjen

Frisklivsmarsjen: Heidi Mikkelsen og over 130 andre ga alt under både oppvarmingen og selve Frisklivsmarsjen.
Over 130 sprekinger deltok på årets Frisklivmarsj på Verdens aktivitetsdag 10. mai 2023.

– Det er kjempegøy at det er så mange deltakere. Dette er ny rekord, sier Anette Larsen Akselsen fra Lier frisklivssentral.

Frisklivssentralen står bak Lier kommunes markering av Verdens aktivitetsdag 10. mai, som i Lier markeres med Frisklivsmarsjen.

Det er et årlig arrangement hvor innbyggerne inviteres til å gå eller løpe tur sammen. Marsjen ble sparket i gang med felles oppvarming utenfor rådhuset, og etter målgang fikk deltakerne servert velfortjent smoothie og et diplom.

Gjør noe aktivt, sammen og meningsfylt

Lier kommune ønsker at alle innbyggere skal oppnå god mental helse og følger kampanjen ABC for mental sunnhet. Den går ut på å gjøre noe aktivt, sammen og meningsfylt. Det er også fokuset til Frisklivsmarsjen.

Her kan du lese mer om ABC for mental sunnhet

En av deltakerne på Frisklivsmarsjen er Heidi Mikkelsen. Hun trener hver dag og er fast deltaker på flere av aktivitetene Lier frisklivssentral arrangerer.

– Frisklivssentralen er fantastisk. Det er en god gjeng som lager god stemning. Det er sosialt, og det er veldig viktig for meg, sier Mikkelsen.

– Har du tips til hvordan andre kan bli mer aktive slik som deg?

– Det kan vel være litt vanskelig å komme i gang, men man må bare ta tak i seg selv, sier hun, og anbefaler aktivitetene til frisklivssentralen.

Dette er frisklivssentralen

Lier frisklivssentral er en kommunal helse- og omsorgstjeneste med tilbud til personer som ønsker å endre levevaner. De har blant annet treningstilbud, veiledningstilbud, kurstilbud, god oversikt over hvilke aktiviteter som finnes i lokalmiljøet og frisklivstilbud til barn og unge.

Du kan lese mer om Lier frisklivssentral her