Ønsker innspill til ny planstrategi

Hvert fjerde år utarbeider kommunen en planstrategi. Dette er kommunestyrets verktøy for å avklare hvilke planoppgaver kommunen skal prioritere i inneværende valgperiode. Nå er forslag til planstrategi ute på høring, og vi ønsker dine innspill.

Planstrategien gjennomgår alle planer som er politisk vedtatt, og det vurderes hvorvidt disse skal videreføres, rulleres eller oppheves/erstattes av andre planer. Samtidig vurderes også hvilke nye planbehov kommunen har, sett i lys av ny politikk og de utfordringer vi står overfor som kommune.

Her kan du lese forslag til planstrategi 2019-2023

Vi ønsker særlig innspill knyttet til følgende temaer:

• Utfordringer og muligheter for kommunen de neste årene. Er det andre momenter enn beskrevet i utkastet som bør inkluderes?

• Forslag til planer som bør utarbeides i løpet av de neste fire årene.

Høringssvar kan sendes på e-post til postmottak@lier.kommune.no innen 17. juli 2020.