Her er program og påmelding til årets sommerskole

Nå er programmet lansert og påmeldingen til den historiske sommerskolen i Lier åpnet! Sommerskolen er gratis.

Sommeren 2021 går som kjent den aller første sommerskolen i Lier for barn og unge i grunnskolealder fra 4. til 10. trinn av stabelen. Nå er programmet lansert og påmeldingen åpen!

Fullt program, mer informasjon og påmelding til favoittaktivitetene finner du her.

NB! Sommerskolen er gratis. Vi bruker kulturskolens påmeldingsløsning av praktiske årsaker, så det er bare å hoppe over felt som har med betaling.

Hva er sommerskolen?

Sommeren 2021 blir også spesiell og for å styrke tilbudet til barn og unge har Lier kommune fått midler til å lage sommerskole. Tilskuddet skal bidra til at kommunen kan opprette sommertilbud, slik at elever i grunnskolen får en arena der de kan delta i faglige, sosiale og kulturelle aktiviteter i skolens sommerferie i 2021.

- Vi jobber for å lage en sommerskole som skal gi barn og unge følelsen av mestring, gjennom spennende opplevelser med faglig påfyll, fortalte folkehelsekoordinator i Lier kommune, Live Brekke, da sommerskolen ble lansert i april.

Sommerskolen, som arrangeres fra uke 25 til 33, er utviklet i et samarbeid mellom grunnskolene i Lier, skolehelsetjenesten, Lier kulturskole og Kultur og fritid (Lieropplevelser).